Biciklit összerakni egy olyan laikusnak mint nekem legalább akkora feladat, mint törökkel alkudozni egy kínai piacon német nyelvterületen. Mégis belecsaptam a lecsóba, mivel a régi bicajom sem külsőre, sem belsőre nem hozta már azt a szintet, amit elvárnék a fajtájától. A végső elhatározás viszont akkor született meg, amikor kiderült, hogy a Csepel márkaboltjában egy őszi akció miatt minden alkatrészhez fél áron hozzá lehet jutni. Miután körvonalazódott a kép, hogy egy single-speed (váltó nélküli) vasat szeretnék flip-flop agyakkal (5 perc alatt átalakítható fixivé) már csak ki kellett választanom a megfelelő színű vázat és kezdetét is vette az őrület.
Teljesen amatőr vagyok, fogalmam sincs egy-egy kellék megnevezéséről, de nagyjából tudtam, hogy milyen vizuális élményt szeretnék majd nyújtani az elkészült remekművel és ez már félsiker. Az új Csepel termékek nagyon szépek és véleményem szerint a minőségük is megfelelő. Az országúti váz, melyet választottam acélból van, állítólag nagyon strapabíró, ezért jóesetben ha vigyázok rá, akkor évekig ki fog engem szolgálni. A hajtást nem bíztam a véletlenre, ezért azt is a magyar márka alkatrszeiből oldottam meg a kompatibilitás miatt.
Az erre fordítható keret korlátjai miatt még csak a szükséges kellékek felét tudtam beszerezni, de látom már a fényt az alagút végén. A vázon és a hajtáson kívül már ott figyel a szobámban egy fehér-ezüst hátsókerék is, a már említett flip-flop aggyal felszerelve. A lánc barna lesz, akár csak a barna bőr nyereg. Terveim szerint az első kerék teljesen fehér lesz, míg a hátsóra barna gumi-külső kerül majd. Szeretnék elkészülni a kerékpárral a szeptemberi Critical Mass-re. Ha sikerül, akkor ott fogom "felavatni" az újdonsült járművemet. Lelki szemeim előtt már elképzeltem a végeredményt, alig várom, hogy mindennel kész legyek. :) Az "építkezés" további részleteiről majd még írok szerintem és a végső összeszerelésről reményeim szerint videó készül majd.